Přestože i koncem ledna platí nadále nejvyšší stupeň PES a situace ve zdravotnických zařízeních stále není na výskání, nové vedení Olomouckého kraje aktivně bojkotuje celoevropskou snahu o snížení rizika dalšího přenosu koronaviru. Nebezpečí znatelně zvyšuje mnohem nakažlivější, tzv. britský kmen, který se v České republice prokazatelně vyskytuje.
Náměstek olomouckého hejtmana za ODS Michal Zácha, který má ve své gesci dopravu, se ze své pozice snaží vyhovět potenciálním voličům a na základě požadavků navyšuje kapacitu víkendových železničních i autobusových spojů do Jeseníků, přestože horská lyžařská střediska jsou oficiálně zavřená, rekreační ubytování zakázané a vláda jasně doporučuje omezit mobilitu obyvatel, například nočním zákazem vycházení. Naprosto populisticky argumentuje tak, že „pro mě jako krajského dopraváka je nejdůležitější vyhovět těm, kdo mají zájem o přepravu,“ a dále že povinností kraje je „spoje zajistit, zvláště když čelíme hromadě stížností, ne vždy navíc příjemných“.
Pokud pan náměstek není připraven čelit nepříjemným stížnostem, neměl se do politické funkce vůbec hrnout, protože obecně platí, že všem lidem se nelze zavděčit, a vždy bude někdo nespokojený. To ovšem není poslední perla, která z tohoto novopečeného krajského funkcionáře vypadla.
„Ať pan Blatný nebo pan premiér přijdou a řeknou že máme do Jeseníků vypravit denně jeden vlak tam a druhý zpátky a dají nám to befelem. Pak je hotovo. Já zatím nemám nikde žádné omezující pravidlo, že mohu do Jeseníků denně dovézt maximálně tolik a tolik lidí. Naopak musím respektovat, pokud je o přepravu zvýšený zájem,“ je z úst člena krajského vedení ryzí demagogie. Soudně uvažujícímu člověku netřeba blíže objasňovat, z čeho pramení nebezpečnost takového počínání. Zvlášť když je jasně motivováno celostátní animozitou a počínajícím předvolebním bojem mezi vládním hnutím ANO a náměstkovou ODS.
Nechci sice nic přivolávat, ale budeme-li v našem kraji mít na jaře třetí covidovou vlnu s mnohem infekčnějším kmenem koronaviru, mohou se voliči, kteří díky ní přijdou v lepším případě o své příjmy, v horším o své blízké, zeptat tohoto krajského dopraváka, jak zodpovědně a prozíravě se zachoval v době, kdy se v celé Evropě připravuje další, jistě vysoce nepopulární „utahování šroubů“.